top of page
  • giloreliashailan

מידע אקזוטרי, אזוטרי וגנוסטי

ספר החיים והמוות - חלק 19


אתגרים ארציים מאלצים אותנו לחקור ולהתבונן בחיים שלנו באופן עצמאי ובלתי תלוי לקונספטים קולקטיביים ואמונות מגבילות, על מנת להבין את המציאות, וכמו כן את אבני הדרך שיעידו על כך שאנחנו אכן בכיוון הנכון במסע שלנו. יש 3 אפשרויות עיקריות עבור קבלה והטמעה של אינפורמציה. לאינפורמציה יש השפעה אדירה על עיצוב התודעה האנושית. היום כשרוב אוכלוסיית העולם יודעת לקרוא, קל להשתמש בתוכן ובמדיה על מנת לעצב את התודעה האנושית. 3 סוגי אינפורמציה הם:



1. אינפורמציה אקזוטרית


זה המידע שכולנו מקבלים בערוצי החדשות והמדיה, המדע והאקדמיה, ספרות דתית, ספרות עיונית בספריה העירונית, הממשל, הספרים המומלצים ורבי מכר, מחקרים ממשלתיים שניתן להטות, עיתונות צהובה, מאמרי פופ ועוד. המידע האקזוטרי מתאים את עצמו לתרבות ולתקופה, מחליף באופן עקבי את האמיתות שלו בכל כמה שנים. אמת אבסולוטית אחת שעליה נכתבו ספרים ומאמרים במשך שנים, מתחלפת בחרפה באמת אבסולוטית אחרת. ספרות של אידיאולוגיה נופלת לתוך הקטגוריה של אינפורמציה אזוטרית, מאחר שהאידיאולוגיה מתייחסת לעולם דרך עדשה צרה של אמיתות ועקרונות. לתפוס את המציאות דרך אידיאולוגיה יהיה בדיוק כמו לנסות להגדיר אדם בעזרת צבע השיער או הגובה שלו. אידיאולוגיה מוטמעת דרך תעמולה ושליטה במקורות החינוך. זה נעשה בדיטטורות, דתות ובחינוך המודרני שכולל אינדוקרינציה של חוקים חברתיים ולפעמים צבאיים. המדע שעשה נפלאות עבור האנושות במאות האחרונות יודע להתייחס רק לאספקט הפיסי של תופעות, אך ללא מידע לגבי המשמעות המטאפיסית בכל המימדים הנוספים שקיימים. אם אין לנו גישה אזוטרית לצמחים, אנחנו נוכל לשרוף אותם ולהכין תמציות, אך אף פעם לא מהבין את המשמעות או לתקשר עם האלמנטלים, או במילים אחרות הנשמה של הצמח. אם אנחנו מתייחסים רק לאספטקים הפיסיים של תופעות סביבנו, אנחנו מאבדים 99% מהערך האמיתי של כל אירוע ואינפורמציה. למידה אינטלקטואלית ללא חוויה ישירה היא שוות ערך לכל אמונה אחרת בסמכות חיצונית.



פרקטיקות אקזוטריות:


כמו האינפורמציה האקזוטרית, הפרקטיקות האקזוטריות עוסקות בטיפוח, שימור והישרדות פיסיולוגית. הפרקטיקות האקזוטירות הן כל אותם הדברים שמציעים לנו לעשות בחברה כשיש לנו בעיה פנימית או גופנית. פרקטיקות כאלה כוללות ריצה, רכיבה על אופניים או כל פעילות אירובית אחרת, פעילות אנארובית שכוללת הרמת משקולות, שיעורי אסאנה, פילאטיס, קרוספיט, תזונה לפי דיאטות של רופאים, לקיחת כדורים ומשחות לפי מרשם של רופאים, פסיכולוגים ופסיכיאטרים אם יש אגואים שמבטאים את עצמם קשה מדי במהלך היום יום, ללכת לרופא או למגוון רחב של טיפולים קונבנציונלים וניו אייג'ים אחרים בכל פעם שיש כאב או דלקת במערכת הגופנית. רופאים יכולים לתת עזרים חיצוניים על מנת להקהות את הכאב, אך אין להם את היכולת להבין את המטאפורה ולמה הכאב או הדלקת הופיעו מלכתחילה, לכן הטיפול הוא בסימפטומים אך אף פעם לא ריפוי הבעיה עצמה. למידע והפרקטיקות האקזוטריות יש תקרת זכוכית מוגבלת מאוד. האינפורמציה הקולקטיבית מספקת מסע התפתחות קצר מאוד, ואתם לא תוכלו לאכול או לרוץ את הבעיות שלכם החוצה. כדורים ושיחות לא יעזרו. אם זה היה עוזר היינו כבר מזמן עדים לאוכלוסיה בריאה. במקום זה אנחנו עדים להידרדרות אתית ופסיכולוגית ככל שהתפתחות הטכנולוגיה מתגברת. כמו הבעיות הנפשיות מכפילה את עצמה עם הגדרות ותארים חדשים בכל שנה. המידע האקזוטרי שנותנים לילדים הופך את המוח של הם לדייסה, וכך גם תוכניות בידור אקזוטריות כמו ריאלטי, שמכניסות רבבות להיפנוזה אחרי יום עבודה ארוך במטריקס. 







2. אינפורמציה אזוטרית


במהלך מסע ההתפתחות הרוחנית שלנו אנחנו מבינים שהמידע האקזוטרי שהציעו לנו או לקוי, חסר, מגביל, נוטה לאידיאולוגיות, וכך אין לנו ברירה אלא לחפש מקורות מידע נוספים שאותם הקולקטיב ומוסדות הלימוד והאקדמיה לא מציעים ברפרטואר. בעבר היינו צריכים לטייל ברחבי העולם, או למורים מרוחקים על מנת להיחשף לחומרים אזוטריים, וגם אז האתגר היה לפרש ולהבין את הכתובים השונים. היום לעומת זאת אנחנו יכולים למצוא הרבה חומרים אזוטריים בהוצאות לאור בינלאומיות. מידע אזוטרי שייך לאנשים שמחפשים אותו. הוא תמיד היה שם, רק לא בלקסיקון שמועבר להמונים. המידע האקזוטרי משאיר אותנו מבולבלים ונתונים לחסדי סמכויות חיצונית. דרך מידע אזוטרי אנחנו מתחילים להרכיב את הפאזל האמיתי לגבי המציאות שאנחנו חווים ואיך היא בנויה. פיסה אחר פיסה אנחנו מתחילים להרכיב תמונה שנראית אמורפית וגדולה מדי בשלבים הראשונים, אך הגיונית יותר ויותר ככל שאנחנו ממשיכים לחקור ולהיתנסות.



אינפורמציה אזוטרית לוקחת את המידע האקזוטרי לעומקים חדשים. במעמד אזוטרי קיימת משמעות שונה וחדשה לגמרי לגבי כל הכתבים של הדתות. אנחנו יכולים ללמוד את עץ החיים והדעת של הקבלה או את הנצרות והאיסלאם בצורה אינטלקטואלית דרך שינון הפסוקים. אבל זה לא מה שיגרום לנו להבין את המשמעות האמיתית של מה שכתוב. כשאנחנו מתחילים ללמוד קבלה והצרות אזוטרית אנחנו מבינים שכל מה שכתוב הספרים השונים נכתב דרך קודים ואלגוריות שונות. למשל, בכל פעם שהשם של אלוהים כתוב בצורה אחרת - יהוה, אדני, אלוהים צבאות, אלוהים גיבור, זו בעצם מילת קוד שמתייחסת לרבדים שונים של ספירות, או במילים אחרות ההתייחסות בכל פעם היא לישויות שונות שנמצאות במימדים שונים. דוגמאות אחרות הן האפוקליפסה של ג'ון שמספרת על 7 הכנסיות או במילים אחרות 7 הצ'אקרות שאנחנו צריכים להפעיל, 7 ימי הבריאה מתייחסים לאלכימיה שיש לעשות על מנת להאיר את 7 הגופים של הישות הרב מימדים שאנחנו וכמובן 7 שלבי הבריאה של הקוסמוג'נסיס שעליהם נרחיב בהמשך הספר. 12 השליחים הם 12 המזלות ו 12 הכוחות שאותם אנחנו מעירים בתהליך הטרנספורמציה, 12 הדיברות הן 12 עקרונות של דהרמה פנימית ואלכימאית שאותם אנחנו מבצעים עבור שריפת קארמה. לכל אות בקבלה יש משמעות אנרגטית ולכל מילה יש משמעות אזוטרית שמייצרת סינרגיה של קוד שאותו אנחנו צריכים לדעת ולהכיר במהלך הלמידה. אם אנחנו יודעים איך לעשות את זה, הסיפורים של כל הכתבים בעולם מקבלים משמעות שונה לגמרי ממה שהטמיעו בנו בעבר. בפרקים הבאים של הספר הזה אני אציג בפניכם את המחקר האזוטרי שלי, עם האינפורמציה המשמעותית ביותר שאותה דליתי מאינספור שעות של קריאה, למידה ותרגול של פרקטיקות. אינפורמציה כזאת נותנת רפרנס פנומנלי לכל מה שקורה לנו ברגע שאנחנו מתחילים ליישם פרקטיקות אזוטריות.



פרקטיקות אזוטריות:


אם אתם רוצים להתחיל לחוות את המציאות בצורה אובייקטיבית יותר, אתם צריכים לתרגל פרקטיקות וטכניקות שדרכן ניתן לכבות את מערכת האינטלקט. האינטלקט הוא ענן של דעות, מיסקונספציות, אמונות, פחד, חוסר ביטחון וכעסים. ברגע שאנחנו מערבים אינטלקט בתהליך - האגואים שלנו יתחילו לבטא את עצמם ולדבר. אנחנו לא יכולים להבין את האגואים בצורה אינטלקטואלית, בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים להבין אינפורמציה באופן מוחלט בצורה אינטלקטואלית. כדי להתחיל לחוות יכולות של סופר תפיסה, ריצה בפארק, מזון שמורכב מעלים ירוקים ושיעורים של תנוחות אלסטיות בשיעורי יוגה מודרניים לא יספיקו. כדי להבין דפקט פסיכולוגי בצורה מלאה, אנחנו צריכים לראות את השורש שלו. אנחנו צריכים לדעת איך להיכנס למדיטציה אמיתית ולהוריד את גלי המוח שלנו למעמד של אלפא, תטא ואז דלתא. אנחנו צריכים לדעת איך לפרוק טראומות דרך נשימה ורעד. שיחה וכדורים אף פעם לא יביאו לפורקן מלא של כאב כמו היפרוונטילציה מבוקרת יכולה להציע. אין כדור או מטפל שיוכל לרפא בעיות מיניות או אימפוטנציה או בעיות של שפיכה מוקדמת כמו תרגול של אלכימיה לבנה. פרקטיקות אזוטריות מאיצות תהליכי טראנס שבהם האינטלקט והאגואים לא משתתפים בתהליך. זה הגשר לתחילת חוויה ישירה של מציאות שאינה תלויה בספרים או בדעות של אחרים. פרקטיקות אזוטריות כוללות פראנאיאמה, תרגול של אתיקה ונדיבות, נשימה מעגלית, TRE, מדיטציה על אובייקט או מדיטציה אזוטרית - עבודה על דפקטים פסיכולוגיים, Kriya Yoga, אלכימיה לבנה ועבודה על הקונדליני, העמקה, למידה ותרגול של מיומנויות מטאפיסיות, צום ותזונת פראנה, עבודה עם אנרגיות ועוד.



3. אינפורמציה גנוסטית


אינפורמציה אזוטרית אמנם מרכיבה לנו את תמונת הפאזל האובייקטיבית לגבי המציאות, אך למידע כזה יכולים להיות עדיין הרבה חורים. לא כל אינפורמציה אזוטרית היא גנוסטית. ישנם מודלים אזוטריים מצויינים שיכולים להסביר לנו על האבולוציה של התודעה, אך בגלל שהחוקרים לא היו גנוסטיים, הם לא ידעו או ציינו בכלל את כל עניין הדבולוציה של התודעה. מידע גנוסטי לוקח את המידע האזוטרי ומאמת אותו. אתם יכולים לקרוא ספרים של מאסטרים גנוסטיים אבל זה עדיין נופל לתוך משבצת הסמכות החיצונית שממנה אנחנו רוצים להימנע. בעזרת הפרקטיקות האזוטריות אתם תקבלו את הכלים על מנת לחקור אינפורמציה בצורה גנוסטית. לאחר שאתם מתרגלים את הפרקטיקות האזוטריות נכון ומספיק זמן, רק בנקודה שבה אתם מספיק מיומנים בכניסה למדיטציה ולרבדי האסטרל, המנטל והאינפרנו, שם החקירה האמיתית שלכם מתחילה. אתם חייבים לחוות בצורה ישירה את כל האינפורמציה שאתם קראתם אינטלקטואלית לפני. ברגע שאתם יודעים להיכנס למשמעות המטאפיסית של כל פנומנה ואובייקט, אז אפשר להגיד שהאינפורמציה שקיבלתם היא גנוסטי, מאחר שהיא מסתמכת על סמכות פנימית דרך חוויה ישירה.



פרקטיקות גנוסטיות -


בנקודה מסוימת בתרגול האזוטרי שלכם, אתם תאירו בעצמכם פקולטות מטאפיסיות שיאפשרו לכם לקיים מסעות ברבדים רבים, החל מעולמות האסטרל שבהם אתם עובים חניכות אסטרליות, הטיהור של העולם המנטלי, החוקים והעקרונות של העולם הקוזלי והרבה מעבר לזה. אתם תפעילו את הפקולטות של הראייה והשמיעה ואינטואיציה, על מנת לקבל הכוונה מההדרכות שלכם או אינפורמציה חזותית לגבי החיים הקודמים והמצב הנשימתי שלכם. אתם יכולים לתקשר עם מאסטרים, דוות או אלמנטלים של צמחים וחיות. אתם יכולים לזמן מורים וללמוד על מדע החיים והמוות במקדשים. אם אתם עולים למעמד של עבודה עם אנשים ברובד הארצי, אתם תוכלו לראות אותם מגיעים אליכם גם ברבדים אסטרליים על מנת לקבל חניכה מטאפיסית יותר. החניכות הגנוסטיות קורות ברגע שאנחנו מעירים את התודעה שלנו מספיק על מנת לחזור אם אינפורמציה. אנחנו מפסיקים לחלום ובמקום זה עושים עבודה מודעת ברבדים גבוהים יותר. אתם מתחילים לקבל אינפורמציה אינטואיטיבית על אובייקטים ואנשים, לקרוא אנרגיות, לראות כוונות מאחורי מילים של אנשים. על מנת להפעיל את הפקולטות המטאפיסיות אנחנו צריכים ללכת לפי העקרונות האוניברסליים של האתיקה, הקארמה והדהרמה. במילים אחרות, העבודה האזוטרית ועבודת הקונדליני צריכים להתבצע בצורה מלאה וכנה. פרקטיקות גנוסטיות מתאפשרות רק עבור אלה שעובדים עם הקונדליני חוליה אחר חוליה. אינפורמציה גנוסטית יכולה להגיע גם למי שמפעיל את הקונדליני שלו הפוך דרך פרקטיקות של אלכימיה שחורה. הפעלה כזו מייצרת קארמה שבלתי ניתנת למשא ומתן.



ברגע שאתם מתחילים לחוות את המציאות גנוסטית, אתם פותחים בעצמכם רבדים שלא הייתם חושבים שיכולים לקרות או להתרחש אי פעם. המציאות וההיסטוריה שלכם הרבה יותר עשירים ממה שאתם חושבים. העקרונות האוניברסליים של הקארמה והדהרמה פועלים בכל רגע נתון, כל אינפורמציה, מעשה, דיבור או מחשבה נרשמים באקאש. כדי להתחיל להבין את המציאות אנחנו צריכים ללכת להתחלה. אנחנו צריכים יסודות כדי להבין את המשמעות של כל התרגול והעבודה האזוטרית שאנחנו עושים ביום יום.



בפרקים הבאים אנחנו נעבור על המודלים האזוטריים האפקטיביים ביותר, שדרכם תוכלו להבין את המציאות באור חדש לגמרי. 









57 views1 comment
bottom of page