top of page
  • Writer's pictureGil Geikhman

מה זה אלכימיה?

Updated: Apr 18

ספר החיים והמוות - חלק 17


מקור האלכימיה הולך אלפי שנים אחורה לתקופתו של הרמס טריסמגיסטוס (3 פעמים מופלא) שידוע כאבי האלכימיה.  בחוגי קבלה מסוימים מכירים את הדמות הזו כחנוך או אידריס בעולם המוסלמי או האל המיצרי תוף'. הרמס שחי בתקופה לא ידועה בהיסטוריה המצרית, היה זה שגישר את המידע האוניברסלי החוצה, וכמו שמשה ניסה להעביר את עקרונות הטיהור במעמד של עשרת הדיברות, הרמס היה הזרע שממנו פרחה אלכסנדריה לכדי מרכז עולמי של מטאפיסיקה, רוחניות, פילוסופיה, מידע אזוטרי, אלכימיה ומיסטיקה. לאחר שהרומאים רצחו, החריבו ושרפו את רוב החניכים והמידע הכתוב בחסות הכנסיה, הידע הגנוסטי שטומן בתוכו את סודות הבריאה והאלכימיה כמעט ונעלם מהעולם. הכנסייה לקחה את המשולש הקדוש - גוף, נשמה, רוח, הוציאה את הרוח מהמשוואה והשאירה רק גוף ונשמה, בכך יצרה עולם יותר דואלי עם גן עדן וגיהנום. קונספט של טוב ורע, אמת מול שקר, נכון ואסור במתכונת של שחור ולבן אבסולוטיים. המדע לקח את הקונספט של גוף - נשמה, והוריד מהמשוואה גם את הנשמה, מה שמותיר רק את הקונספט של גוף, משאיר אותנו בדואליזם שרירותי מול העולם החיצוני, עם מדידות קרות שמתבצעות רק על חומר, עבור חומר, ועם בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות שמסתכמות בסופו של דבר בקצב פעילות הלב, לחץ הדם, דיווח ישיר של התנהגות ותו לא. וכך, אסטרולוגיה אזוטרית ירדה למעמד של אסטרונומיה והאלכימיה ירדה למעמד של כימיה. מה השלב הבא? האם שילוב הטכנולוגיה בתוך הביולוגיה אומר שאנחנו צריכים לוותר גם על הגוף? לימודים ותרגול של אלכימיה עושים סדר בכך שהם מאפשרים תהליך של הבשלה, התמרה וטרנספורמציה תודעתית, שמחווטת את המערכת לסינרגיה ואינטגרציה מחודשת של השילוש הקדוש.



עד היום רוב האוכלוסיה נשארת בורה למידע שנגנז ויקח הרבה מאוד זמן למלא מחדש את ספריות הידע המטאפיסי הסודי מרחבי העולם. לאחר שריפתן של הספריות ועם ההידרדרות של האימפריה הרומית, במשך כ 1500 השנים הבאות, הידע הגנוסטי של ההרמטיזם והאלכימיה הועבר בצורה חשאית ממסדר למסדר ותורגל ע"י יוגים בהודו, הטאואיסטים בסין, מעניק אור והארה גם למסדרי הסופים והדארביש, הדרוזים. כל אלה שמרו על המידע מידי הכנסיה בצורה מחתרתית ונחושה. יותר מאוחר המידע הועבר לצלבנים, שהיוו את הגשר לתרבויות המזרח והמערב, כך נוצר הזרם שנקרא Rosicrucian או מסדר צלב הוורד שנוסד במאה ה 13, עם פירוקם של הצלבנים, ובו יש שילוב של מידע הרמטי, אלכימאי, ואזוטריקה נוצרית, יהודית ואסלאמית. המסדר מונה 33 חברים, וסוברים כי הוא קיים גם היום. למזלנו, המידע הגנוסטי הצליח לשרוד והוטמע בתוך שיטות יוגיות וספרות אזוטרית מטאפיסית, אשר גלויה רק לתדרים רוחניים שבשלים לקלוט את המידע הזה. אחת האינפורמציות שנשארו מהידע הגנוסטי, נשמר בלוחית שנקראת Smaragdin Tablet, שנמצאה לכאורה ע"י אלכסנדר במערה ליד חברון. השליט, שהיה תלמידו של אריסטו, היה בחיפוש אחר האלמוות. הוא נכשל במציאת הפתרון למוות הפיסי שלו, אבל אם הוא רק היה מטמיע את העקרונות של מה שהוא מצא, זה היה מעניק לו את מה שנקרא "אבן החכמים", או במילים אחרות את ההתמרה המנטלית והטרנסנדנטלית שדרושה על מנת לצאת ממעגל החיים והמוות האנושי.







הסמלים והאילוסטרציות של האלכימיה, נוצרו על מנת לקבל מעמד של תחום אובייקטיבי או שיטה להתפתחות רוחנית, בזמנים ובתקופת ה Kali Yuga, שבה רמת הבורות של בני האדם הייתה מהגבוהות ביותר. מטרת הציורים והאיורים המסתוריים, מהווה ניסיון להעביר את עקרונות האלכימיה לאוכלוסיה הכללית. האמנות הזו מלאה בקודים מופשטים שונים של התעלות, קונדליני, הארה רוחנית, פרח החיים, לוטוס, שמש, אש, פנטגרמים והרבה פיגורות אחרות שהם סימבוליות במהותם, ואינם חושפות את השיטות והמטאפיסיקה. בנוסף, בחוגים אזוטריים מסוימים מאמינים שלאחר הנפילה של אטלנטיס, פליטים שהצליחו להינצל, התפזרו ברחבי היבשות, העבירו את המידע לאוכלוסיות המקומיות בסין, הודו, מצריים, אמריקה, וכך השפיעו עליהם מבחינת מסורת, מידע ומיומנויות להארה. זה מה שיכול להסביר את כל המאפיינים הדומים של המידע לגבי צ'אקרות, פורטלים של התעלות כמו פירמידות, ומידע אזוטרי ומטאפיסי, שאמנם מוסבר דרך מטאפורות שונות, אך עם תכונות ופרקטיקות דומות שמביאות לאותו היעד, והוא שימוש מודע של הטכנולוגיה האנושית והגעה למצבי הארה רוחנית דרך אלכימיה פנימית. אספקט נהדר של אלכימיה, היא שהיא מתבססת על עקרונות אוניברסליים שמסונכרנים עם הטבע עצמו, וכך האלכימיה הטבעית הייתה קיימת עוד הרבה לפני שהיא ירדה למוחם של בני האדם, בדיוק כמו האלכימיה שהייתה צריכה להתרחש על מנת לייצר פלנטות וגופים קוסמיים שמייצרים חיים. בקבלה מאמינים שהאדם הראשון הוא האידאה האנושית הראשונה כנשמה אנושית כללית, עברה חניכה מוקדמת אצל ישויות גבוהות לגבי עקרונות ההתעלות בחזרה לגן העדן, לקראת הנפילה למימדים דחוסים יותר. זו האחריות האישית של כל אחד מאיתנו ללמוד אלכימיה פרקטית שאותה אפשר להטמיע ביום יום.

מה המטרה של האלכימיה ואיזה תפקיד האלכימיה משחקת באבולוציה של בני האדם? אם יש לה ערך כלשהו, הערך חייב להיות אוניברסלי, וכזה שמשרת את האבולוציה של כל הרבדים במציאות. כל דבר שאתם רואים, בין אם זו קונסטרוקציה פשוטה יחסית או יצירה מורכבת, זו תוצאה של קומבינציה אשר משלבת כמה סוגים שונים של חומר,אנרגיה, כוונה ותודעה. כל המצאה או חידוש אנושי נסמך על חומרים, ידע ועקרונות שכבר היו שם לפני. האלכימיה הולכת צעד קדימה, בכל שהיא משנה לא רק את ההרכב של החומר, אלא מוסיפה את כל האספקטים של הנשמה והרוח על מנת לקדש ולהטעין את האובייקט של האלכימיה, לתוך פוטנציאל חדש לגמרי של איכות וביצוע. תהליך ההתפתחות והטרנספורמציה הרוחנית עצמה, קורה ברגע שאנחנו מסוגלים לעשות סינרגיה ואינטגרציה של כל המידע הקודם ולהפיק ממנו משהו חדש, ברור יותר, בהיר ומשודרג יותר. חמדנות או שליטה, אף פעם לא הייתה המטרה של האלכימיה. העבודה היא תמיד עבור גילוי האמת וההתמרה האנרגטית והרוחנית הפנימית, בדרך להארה רוחנית וההטמעה של אבן החכמים או הגביע הקדוש לתוך התודעה והחוויה עצמה. האלכימיה מלמדת עקרונות של תהליכי תחייה, ריפוי, בריאה והתמרה, עקרונות שיעזרו לאנושות לקום מהנפילה של מדע הטוב והרע, לתוך נסיקה ישירה לתודעת גן עדן. הנפילה היא הדאבולוציה האנרגטית לתוך חומר פיסיולוגי, והדרך בחזרה במונחים מדעיים זו אבולוציה. אך אבולוציה מוגבלת רק לפיסיולוגי. מה שאנחנו באמת רוצים זו רבולוציה תודעתית. 


תהליך החזרה לתודעת המקור מסופר דרך מטאפורות רבות בדתות, בין אם דרך שנות חייו של ישו, סולם יעקוב שבו צריך להתקדם ב 33 המדרגות של עמוד השדרה, או במילים אחרות, להעלות את אנרגיית הקונדליני מתוך צ'אקרת הבסיס עד לצ'אקרת הכתר, ולמנף את התודעה האנושית לתודעה רוחנית. בדומה לכך, הנרטיב של חיי ישו זו מטאפורה לתהליכים אלכימיים של ריפוי, התמרה והתעלות. הכנסיה היום לא רואה את זה בצורה כזו. האמיתות האלה מוכרות רק בחוגים של נצרות אזוטרית שהם אלכימיים במהותם. האלכימיה עצמה זו אמנות של שינוי שניתן לעשות בכמה רבדים: אלכימיה פיסיולוגית, אלכימיה ביולוגית, אלכימיה מנטלית, ואלכימיה טרנסדנטלית. המטרה האלכימאית של כל רובד, היא לשנות את האובייקט מהרמה הרגילה שלו למעמד מטאפורי של "זהב", בדיוק כמו שישו הפך מים ליין כמטאפורה לתדר והחיוניות שהוא אפשר מעצמו לתוך אנשים ומזון. האלכימיה נקראת גם בתור עבודת שמש או העין של רה, שמסמלת את ההדרגתיות של כל התופעות שמתפתחות ונפתחות בעולם. בעזרת האלכימיה אנחנו מאיצים את התהליכים הטבעיים לכדי חיפוש האיכות והפוטנציאל הטוב ביותר. זהב זה הפוטנציאל הגבוהה ביותר מתוך המתכות. מינרלים משלבים בתוכם את היכולת לזכור אינפורמציה ולהכיל תודעה, ובני האדם משלבים את כל התופעות והאלמנטים, עד לכדי תודעה גבוהה והארה רוחנית מלאה. במילים אחרות, אלכימיה זו האמנות של העלאת הויברציה של אובייקט, על מנת להאיץ את תהליך הרבולוציה הטבעי שלו, עד לכדי הביטוי הגבוהה יותר, בכל הרבדים.


ישנם 4 רמות עיקריות של אלכימיה

1. אלכימיה פיסיולוגית  - אלכימיה שמבוצעת על חומר חיצוני כמו התמרה של מתכות בסיס לזהב, מים ליין וכדומה. זה האספקט הנמוך והנחות ביותר של האלכימיה, מכיוון שאלה בדיוק הדברים שתופסים את תשומת ליבם של החמדנים. מאחר שהחמדנות האנושית לא יודעת שובע, נוכלות רבה נוצרה במשך השנים בידי אנשים שניסו לשכנע אחרים שיש בידם סודות שיכולים לגרום להם להבריא או להתעשר.  הכמיהה לעושר זו אשליה שלא נמשכת הרבה זמן. שום אשליה לא מביאה לשמחה ואין אשליה שהיא נצחית, אבל כל פעם שאנחנו נשענים על האשליה, אנחנו קושרים את עצמנו למגבלות אנושיות, מעבידים את עצמנו עבור חומר, חושקים בו, וכך מעכבים את ההתפתחות של הנשמה. יחד עם זאת, גם ביצוע של אלכימיה פיסיולוגית, דורשת רמה מתקדמת של העברת ויברציות בצורה תודעתית פנימית, כדי לשנות את הרכב החומר שפורק, לכדי פוטנציאל גבוהה יותר. לכן שום אלכימיה פיסיולוגית לא תעבוד עם הטרנסמיטור נמצא בויברציות נמוכות. בעזרת אלכימיה פיסיולוגית אנחנו יכולים לטהר חללים ולקדש חפצים כמו קמעות, מטה, טבעות, קריסטלים ועוד. פרקטיקות כאלה כוללות שימוש באלמנטים טבעיים בשילוב של תפילות. פרקטיקות כאלה אפשר למצוא בפעילות החניכה שלנו.


2. אלכימיה ביולוגית - אלכימיה שנעשית על מנת לרפא, לטהר או להאט את הזקנה, חידוש תאים, שיפור מערכת החיסון, חסינות ממחלות. כאן האלכימיה מתמקדת בצמחי מרפא שונים, תמציות של ירקות, תבלינים וצמחים, ושימוש בסוגים שונים של פטריות עם סגולות מיוחדות עבור חיוניות. אלכימיה ביולוגית נמצאת בשימוש נרחב אצל אלה שעבדו על האלכימיה הטרנסנדנטלית והמנטלית. על ידי שימוש בראייה מטאפיסית, ניתן לתקשר עם האלמנטלים של כל צמח על מנת לקבל הכוונה נכונה לגבי הרפואה מאותו הזן. אלכימיה ביולוגית מתבצעת רק דרך הכוונה מדוייקת. פרקטיקות של אלכימיה ביולוגית כוללות לימודי תמציות צמחים מדוייקות מתבצעות על ידי מדיטציה ותקשורת עם אלמנטל של כל צמח ספציפי. על מנת לתרגל אלכימיה ביולוגית אתם יכולים לשקול להחליף את התזונה שלכם מטאמאס (תזונה שמבוססת על מזון מעובד ומטוגן) לראג'אס (תזונה של מזון אורגני וטרי מהחי והצומח) או סאטווית מלאה (צמחים ותזונת על). חשוב לדעת ששני סוגי האלכימיה שדיברנו עליהם עד עכשיו לא יביאו להארה של גופים נשמתיים אלא מתבצעים כפעולות מעטפת שמאיצים את התהליכים המנטליים, הרגשיים והאנרגטיים שעליהם נדבר בסעיפים הבאים.3. אלכימיה מנטלית - אנחנו מגיעים לרמות המתקדמות של האלכימיה הפנימית. עליית רמה והתמרה של אלכימיה מנטלית משנה לגמרי את התפיסה והפרספקטיבות המנטליות שהמחשבה יכולה לייצר, לכדי רבולוציה מואצת: פרספקטיבה אוניברסלית, דמיון, ריכוז, הגיון אינדוקטיבי ודדוקטיבי, חשיבה מופשטת, אנליטית, אנלוגית, שקט ואיזון מנטלי, ויזואליזציה, חוסר הזדהות ונייטרליות, מדיטציה, יצירה מודעת וכו'. כדי שיהיה אפשר להתקדם באלכימיה הפנימית, הרובד המנטלי צריך להיות באיזון וללא פוביות, חרדות, אשמה, פסיכוזות, נויירוטיות או כל גורם נפשי שלילי אחר. הדרך לאזן את המערכת המנטלית היא בכך שאנחנו מטהרים את עצמנו מאשליות, שקרים ותדרים נמוכים, במיוחד כשאנחנו חשופים למסה גדולה של תוכן ומידע. למידה של מידע אזוטרי כמו מודלים אינטגרטיביים,  הקבליון, פילוסופיית הדאו, ומטאפיסיקה מתקדמת, תרגול לחיווט תת המודע, העשרה כללית, כל אלה מעלים את האבולוציה והחיווט הנוירולוגי לחשיבה חיובית, מייצרת ומעצימה, אחררי הכל החשיבה והדמיון עצמם הם מה שמייצר את המציאות שלנו. בנוסף, עבודה של ריפוי אנרגטי ורגשי יובילו לאיזון המערכת המנטלית. זו תהיה ההתמסרות, הסמכות הפנימית והמחוייבות האישית של המתעורר לעשות את העבודה על הרובד המנטלי באופן מתמיד ומודע. כל פתיחה של נתיב מנטלי, תספק רפרנס רחב יותר ומתן משמעות לתופעות שמתגלמות בנרטיב של החיים.  אמנם מידע מטאפיסי ואזוטרי יכול להתפרש כאמורפי בתחילת תהליך הלימוד, אך מסע מסור יוביל את החוקר למערכת הבנות חדשה לגבי המציאות שבה הוא חי. 


למידה של תוכן אזוטרי ובחירה נכונה של אינפורמציה הם רק חלק קטן באלכימיה המנטלית. האלכימיה המנטלית העיקרית מבוצעת דרך העבודה האזוטרית - מדיטציה על הדפקטים הפסיכולוגיים. זו המדיטציה העיקרית והדחופה ביותר ליישום. כל התלמידים שעוברים דרכנו חייבים לדעת לבצע עבודה אזוטרית על דפקטים פסיכולוגיים באופן עצמאי - כל יום. רק דרך מדיטציה אנחנו נדע את עצמנו, ורק כשנדע ונבין את עצמנו עד לשורש, רק אז נדע את סודות היקום החיים והמוות. אלכימיה מנטלית זו מדיטציה. אנחנו חייבים להגיע לכל הדפקטים שלנו בכל 49 השלבים של תת המודע. אנחנו חייבים להכיר את כל האגואים שמתבטאים דרכנו ולמצוא את השורש, הרגע שבו נתנו להם גישה לפעול בשמנו. הפסיכולוגיה הקונבנציונלית מדברת על אגו אחד, אבל אנחנו אומרים שזו טעות. בכל בן אדם יש צי, לגיון, צבא של אגואים. כל אגו רוצה שליטה וביטוי, לכל אגו יש חשק. בכם קיימים עכשיו דפקטים פסיכולוגיים של פחדים על נושאים שונים, כעסים שונים על מצבים או אנשים, קנאה, אשמות שונות שקשורות לאירועים בחיים, גאוות, בושות. יש ריבוי של אגואים, וכל אחד מהם משפיע. הדרך היחידה שדרכה אנחנו מטהרים את עצמנו מהאגואים, היא כשנבין בצורה מלאה את השורש והביטוי שלהם בחיים. זה השלב הראשון של המדיטציה האזוטרית - להגיע לאמת, בין אם זה קרה בחיים האלה או בחיים הקודמים. השלב השני בעבודה האזוטרית היא להעמיד את הדפקט לדין. לראות את הביטוי שלו ולהתמסר לשינוי שאותו אנחנו עומדים ליישם בחיים על מנת לשחרר את הדפקט מאיתנו. השלב השלישי בעבודה האזוטרית של האלכימיה המנטלית הוא מחילה פנימית והשלב הרביעי זו הבקשה לאמא הרוחנית - קונדליני, או במילים אחרות לאנרגיה הקוסמית. אנחנו מבקשים מה\רבדים העליונים לשחרר אותנו מהדפקט. הם משחררים אותנו מהדפקט רק כשאנחנו למדנו את כל השיעורים שמקושרים לדפקט. הרבדים העליונים ישחררו אותנו מאגואים רק כשהם יודעים שלא יהיו יותר טעויות שקשורות לאותו דפקט הפסיכולוגי. הקונדליני מקשיב לנו רק כשאנחנו עובדים עם הקונדליני. עבור זה אנחנו צריכים את אלכימיה מספר 4.




4. אלכימיה טרנסנדנטלית - הרמה הגבוהה ביותר באלכימיה הפנימית, היא יוגית במהותה, ומעניקה טכנולוגיה על מנת להגיע לרמת חיוניות ופעילות תדרית גבוהה, פוטנציאל גבוהה של מסוגלות, הכלה רגשית, יצירה, גישה למצבי פעילות מוחית על גלי אלפא, גישה לגלי תטא, קבלת ריפוי, תקשור והורדת אינפורמציה, ולבסוף רמות של פעילות גלי דלתא. האגו קורס והחוויה הסובייקטיבית והאובייקטיבית מתמזגות לחלוטין לכדי לאחד. האלכימיה הטרנסנדנטלית היא העצימה ביותר, אך גם תדרוש מכם את הרמה הגבוהה ביותר של אחריות אישית ומעורבות ישירה בתרגול עקבי ועבודה על האגו, על מנת לטהר את המערכת רגשית ולאזן את מרכזי האנרגיה, עבור מעבר תקין ואורגני של אנרגיית הקונדליני. האלכימיה הטרנסנדנטלית כוללת פרקטיקות של אלכימיה רגשית ואלכימיה אנרגטית מינית:



אלכימיה רגשית - אלכימיה רגשית מתבצעת דרך פעולות פרקטיות שעוזרות לנו לשחרר את הכאב הפנימי, הטראומות והמשקעים הרגשיים שאוחזים בנו מהחיים האלה והחיים הקודמים. טראומות אי אפשר להבין או פשוט לדבר החוצה, אבל אנחנו כן יכולים לבכות ולפרוק אותן החוצה בצורה שתעניק לנו אינטגרציה הולמת אל מול האירוע הכואב שקרה בעבר. הדרך הטובה ביותר ליישם אלכימיה רגשית היא דרך מיומנויות סומטיות שמשלבות נשימה מעגלית, הפעלת רעד אוטונומי בעזרת TRE, ביטוי הכאב במילים ולחיצות במוקדים שונים של כאב. מיומנויות סומטיות כמו אלה שהזכרתי ואחרות ניתן ללמוד דרכנו בחניכה הדיגיטלית.



אלכימיה אנרגטית מינית - האנרגיה היוצרת החזקה ביותר בקוסמוס חייבת להיות מותמרת, אחרת היא מייצרת אבנורמליות של מחשבה והתנהגות. האנרגיה הקוסמית צריכה לעלות בתוכנו עד לכדי הדלקה ויצירה של כל גופי הנשמה שלנו. זה מעיין הנעורים האמיתי, הדרך להתעלות של הקונדליני, הפסקה של מחלות והקארמה האנושית. את המטאפורות והאלגוריות של האלכימיה בבריתות אנחנו נלמד בפרקים הבאים. אלכימיה מינית יכולה להתבצע בשני אופנים. אלכימיה לרווקים או אלכימיה לזוגות.



אלכימיה מינית לרווקים מיושמת דרך הפרקטיקה של ה Kriya Yoga, צורה מתקדמת של פראנאיאמה שבה אנחנו מתמירים את האנרגיות המיניות דרך מעבר הסושומנה לאורך עמוד השדרה, מהבסיס עד לכתר. פרקטיקה כזו מצריכה כמובן שימור של אנרגיות מיניות ללא פליטה של זרע החוצה. זו השיטה שבה משתמשים נירוונים של יוגה על מנת להגיע למצבי סמדהי. זו השיטה של המסלול הספירלי שבו מתגלגלים אלפי פעמים עד להשלמה של הארת גופי הנשמה. זו השיטה האיטית עבור רווקים שלא משתמשים במרכבה של מגן דוד.



אלכימיה מינית לזוגות זו העבודה האזוטרית של המיניות שאותה לימד ישו ומורים גנוסטים אחרים עבור התמרה מלאה של אנרגיות. על מנת להאיר את גופי הנשמה ולשרוף קארמה אנחנו צריכים להשתמש באלכימיה מינית לבנה. האלכימיה הזו כוללת פרקטיקה של מגע מיני מלא עם בת או בן הזוג ללא פליטה של זרע. זו הדרך המהירה להרים את הקונדליני. הקונדליני עולה דרך מגע מיני שמקורו באהבה. הקונדליני לא עולה ללא אהבה. זוג אוהב מייצר את המרכבה - הסמל של האלכימיה הלבנה שמופיע בדגל ישראל. אף אחד לא מייצר את המרכבה הזאת היום למרות שהיא מול העיניים של כולם. בפרקים הבאים אנחנו נרחיב על המשמעות האזוטרית של העבודה המינית. אלכימיה מינית לבנה לא יכולה להתבצע ללא בן או בת זוג מהמין השני. אלכימיה לבנה מכילה בתוכה קסם לבן של ריפוי והפעלת צ'אקרות. אלכימיה לבנה היא ההפך מאלכימיה שחורה, הדרך המינית של האנושות היום, שכוללת בתוכה פליטת זרע - פליטת האנרגיות הקוסמיות החוצה. אלכימיה מינית מתבצעת דרך מגע מיני מלא ללא פליטת זרע, בשילוב מנטרות ותפילות.


על מנת לתרגל Kriya Yoga או אלכימיה לבנה, הצטרפו לחניכה הדיגיטלית שלנו. 







123 views0 comments
bottom of page